Rychlá pošta

1. září 2017 v 9:44 | Mittalmar
Září se nachýlilo a s ním i obvyklý způsob vydávání článků. První článek se bude věnovat deskovce Rychlá pošta, kterou jsme zhotovili pro Terku s Dominikem jako svatební dar. Článek je také vydán ve zkušebně změněné barevnosti, protože si lidé stěžují, že se jim obvyklá žlutá špatně čte. Prosíme, aby se čtenáři vyjádřili do komentářů, zda je tato barevnost lepší.

A teď již ka samotné hře:
Od začátku bylo jasné, že uděláme nějakou deskovku. Ale protože jsme stejně tak dobře věděli, že nezvládneme vymyslet nic vlastního tak, aby to mělo hlavu a patu, rozhodli jsme se upravit již existující hru. Po konzultaci s Elwenem jsme zvolili hru Ticket to Ride, deskovku o stavbě železnic.



My jsme ji změnili na hru o poštovním úřadě v Kraji. Hráči mají před sebou mapu Kraje s cestami, které musí projet na poníkovi a doručit dopis z jedné vsi do druhé. K tomu jim dopomáhej Eru a karty poníků, se kterými se hraje.

Hru jsme nazvali Rychlá pošta, dle názvu poslíčkovské služby, která v Kraji fungovala.


Opět jsme si rozdělily úkoly a celou práci řídila pevnou rukou Polly, neb Irith byla, jak již bylo řečeno, pryč.

Vše zahájila Polly, která udělala návrh hracího plánu - mapy Kraje. Pomocí map z knížek a Irithiných hobitích přednášek daly dohromady co nejpřesnější mapu, tu pak Polly rozkreslila, vypočítala a rozmístila tam hrací políčka a další potřebné věci.

Šárka poté tento návrh vzala a překreslila do finální podoby hracího plánu.


Pak dostali tradiční práci kreslíři. Bylo třeba nakreslit několik obrázků poníků a koní a halvně dotyčných hobitích vesnic, mezi kterými má vzniknout poštovní spojení. Této práce se zhostila Irith s jakýmsi tajemným autorem, jež si přeje svou identitu skrýt (hú, to je ale záhadné...).

I: Já jsem hobití vesničky kreslila během svého pobytu ve Skotsku. Zatímco se na trajektu hrály hry, já seděla vedle a kreslila a kreslila. Každou vesničku jsem se snažila pojmout individuálně, dle toho, co pro ni bylo nejtypičtější. Poníky jsem dělala po svém návratu, kdy jsem na jejich nakreslení měla přesně dva dny. Dopadlo to tak, že jsem si nakreslila předlohu několika poníků, tu si oskenovala na potřebný počet (dohromady asi dvacet kopytníků) a během koncertu Poeťáků jsem se bavila vybarvováním.

(I: Sáčkov a Dolany, obě vesnice proslulé pěstováním dýmkového koření)

(I: Bludov má být dost zvláštní, zvláštně posazená okna, na vrcholku jedné nory jakýsi menhir, pak dvě nory na sobě... prostě taková psycho vesnička. Ovesný dvůr jsem zase ztvárnila jako velmi ucelenou vesničku, s norami choulícími se pospolu uprostřed polí s ovsem.)

(I: Tvrdolín s rozvěšeným prádlem, protože prostě Kšandičkové je takové krásné oblečenínové jméno. A severní rašeliniště Dlouhé stráně, drsná krajina, plná potůčků, rašelinových jezírek a bludných balvanů. V dálce pak hory)

(I: Bralův městec jako prosperující městečko, kde v pozadí se rýsují Velké pelouchy se spoustou oken a velkými dveřmi na vrcholu dlouhého schodiště)







(I: Obůrka, vesnice, kam se odstěhoval "Strýček Andy". Kdesi jsem kdysi četla, že tato vesnice byla proslulá výrobou provazů a snad se tam měl nacházet i provazový most)










(I: Můj majstrštyk, na který jsem opravdu hrdá. Černý kůň. Krása.)

(I: Obrázek, který kdosi nazval jako "konifikovanej Maedhros". Ten mám pečlivě uložený ve skříni a nedám na něj dopustit...)


(I: Jeden ze čtyř druhů poníků.)

(I: Asi divácky nejoblíbenější poník, protože má ofinu.)

(I: Třetí typ poníka)

(I: A čtvrtý)


Aredhel opět navrhla rubové strany kartiček.



Pak už jen stačilo sehnat všechny nakreslené obrázky dohromady, oříznout je, udělat z nich karty a připravit k vytisknutí, čehož se Aredhel zhostila společně s Polly.

Aredhel taktéž sepsala pravidla, které Irith doprovodila pomocnými ilustracemi.



Třezalka vyráběla figurky poníků a Pomněnka podkovičky, jako hrací kameny. Neznámý umělec zhotovil obrázek na krabici a bylo téměř hotovo. Téměř.

Hru jsme totiž chtěli předávat na táboře Vlaštovky. Po cestě se ale figurkám poníků ulámaly nožky a dost složitě jsme je musely lepit. Ilustraci na krabici jsme lepily v gotičáku, na Rohanském týdnu, jednoho krásného rána, kdy trochu krápalo a to děrami ve střeše přímo na nás. No krása. Ale nakonec se vše zdárně dokončilo a dle reakce soudím, že se novomanželům jejich dar líbil.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Jíťa Jíťa | Web | 1. září 2017 v 9:49 | Reagovat

To je nádherné! Tleskám! :) Je super vidět, že i dneska se najdou lidi, co dokážou vytvořit něco hezkýho středozemskýho :)

2 Neklan Neklan | 1. září 2017 v 15:12 | Reagovat

Novomanželům vše nejlepší do společného života!
A před tvůrci hry klobouk dolů! Že je inspirovaná jinou hrou ničemu nevadí, naopak to zestředozemštění je rozhodně upgrade. :-D
Tahle hra asi Eružel nepůjde nikde sehnat, co? Jak se tak na ni dívám, hned bych ji Bral.
Nejvíc mě rozšvihla konifikovaný Maedhros - ten nemá chybu. :-D Obrázky jsou to parádní.
Jinak jen pro informaci z Bludova do Dolan je to 54 km a na drátěném oslu se prý dá tahle vzdálenost urazit za 3 hodiny a 19 minut.
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=17.1232953&y=49.7953918&z=11&rc=9nH2sxXGPt976XfxVXyx&rs=muni&rs=muni&ri=170&ri=9&mrp=%7B%22c%22%3A122%7D&mrp=%7B%22c%22%3A122%7D&rt=&rt=

3 Irith Irith | Web | 1. září 2017 v 15:16 | Reagovat

[1]: Děkujeme! A není to jediná upravená hra...

[2]: Nepůjde. I když já jsem při pohledu na ni prohlásila, že chci také svatbu :-)
Jojo, bude to chtít další mapový článek :-)

4 Laisi Laisi | 3. září 2017 v 9:49 | Reagovat

Šla by. Cokoli Tě napadne se dá naskenovat, vytisknout a zalaminovat. (V nehorším mezi tím výtvarně dopiplat :D). (A pak, ano, nastříhat při sledovánímnoha filmů...) Entí hru už mám v téhle verzi a celých dvou exemplářích!!!

5 Laisi Laisi | 3. září 2017 v 11:19 | Reagovat

Jinak se ptáte na to písmo, tak musím přiznat, že se mi v téhle barvě čte podstatně hůř. Ale jestli je barva dalším příjemnější šlo by to možná řešit i jinak, např. použitím bezpatkového písma (jo, já si taky myslím, že není tak hezké, ale lidem, co hůř vidí, to pomáhá :)).

6 Polly Polly | Web | 3. září 2017 v 12:35 | Reagovat

[5]: Nabídka si tu hru vytisknout a zalaminovat zní rozhodně lákavě :-) Ale chtělo by to asi trochu zpřehlednit hrací plochu, našli jsme tam nějaké mouchy.

Hm, nikdy by mě nenapadlo že se bezpatkové písmo čte lépe. Zkusila jsem tam právě předtím dát patkové s tím, že by se to mohlo zepšit, ale asi ne :-D Tak co takhle? Je také bezpatkové, ale přijde mi, že má lepší rozestup mezi písmeny (například u slova zvolili, kdy se předtím "i" a "l" slily dohromady)

7 Laisi Laisi | 3. září 2017 v 14:47 | Reagovat

[6]: V černé luxus, v té tmavožluté se mi to stále rozmazává.

8 Neklan Neklan | 3. září 2017 v 23:06 | Reagovat

Uch! No, varianta se skenováním a lhaním (pardon - tištěním) mne napadla, ale je to řek bych trochu neelfský způsob. Na druhou stranu razit něco ve smyslu: "Ručně vytvořený silmaril pro každého!" Asi taky nebude zcela ono - myslím, že při takovém požadavku (pokud by na jeho splnění byl Fëanor ochoten přistoupit) by i Fëanor zvážil koupi 3D tiskárny. No, ženit se podruhé kvůli ručně vytvořené hře nebudu. :-D Přesto však díky za nabídku.

Co do písma vám ale bohužel nepomůžu, mě se čte dobře jakákoli zdejší varianta. Ani nevím - ten článek byl původně v patkovém písmu? Jsou věci, na které nejsem reprezentativní vzorek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama