Komentáře

1 Jeremiáš Jeremiáš | Web | 23. února 2016 v 8:46 | Reagovat

Popravdě jste mi teď úplně vyrazily dech. Jako jasně, už nějakou dobu jsem věděl, že se soutěž chystá, ale v takovém rozsahu, takovým způsobem?

Od první Osudové chyby, díky které jsem Mittalmar objevil, ušel celý projekt ohromný kus cesty. Nejdřív skvěle zpracovaný projekt Hobitího Silmarillionu, teď tohle... je mi velkou ctí, že jsem u toho mohl být.

Myslím, že hlavní cíl blogu - totiž propagaci hobitů a všeho s nimi spojeného - si už můžete spokojeně odškrtnout. Samozřejmě vím, že to nepřipadá v úvahu, dokud nebude přesvědčen i poslední fanoušek elfů, ale i tak.

Mohl bych zadrmolit něco o malých hobitech, kteří mění chod budoucnosti, ale raději se zeptám, jak to máte s propagací. Minimálně bych mohl hodit na blog nějaký ten banner pro ty, kteří ještě Mittalmar neobjevili ;-)

2 Irith Irith | Web | 24. února 2016 v 15:01 | Reagovat

[1]: Ty jsi nám zase vyrazil dech tímhle komentářem :-) A jaký rozsah jsi čekal?
Ano, ta Osudová chyba je více než symbolická, padalo spoustu dalších návrhů, ale když je to první ročník... A nám je velkou ctí, že jsi nás tehdy našel a pomohl nám, že nám stále obětavě pomáháš :-)
Ono už se to možná taky posunulo trochu dál, najednou jako by nám nešlo jen a pouze o hobity (i když to samozřejmě stále je číslo 1) ale i o všechny ostatní, o celkové... jak to říct... o třetí vlnu Tolkienmaniaků.
Když něco hodíš na blog, budeme více než rádi. Děkujeme mockrát :-) Jinak propagace je snad vyřešena, teď jen, aby to fungovalo :-)

3 Ilian Ilian | Web | 24. února 2016 v 17:22 | Reagovat

Páni, to je úžasné! :-) Vy už snad dokážete opravdu všechno! Ten rozsah je vážně obrovský a ta promyšlenost. To už je doopravdy profesionální ;-)
Osudová chyba je zajímavé téma, už se těším :-)

4 Irith Irith | Web | 24. února 2016 v 17:44 | Reagovat

[3]: Děkujeme! No, všechno zase ne, i my máme své limity ale...
My se těšíme na Vaše dílka :-)

5 Aredhel Aredhel | Web | 24. února 2016 v 20:34 | Reagovat

Juch, juch, konečně!!! (No dobře, "konečně", já vím, že před dvěma dny, ale vážně jsem toho měla moc...) Vypadá to úžasně profesionálně... tak jenom budu doufat, že to bude mít úspěch. (Jste šílené, víte to? :-) ) Ale proč odevzdávat na CDéčku? To si ho budu muset pořídit... :-?

6 Jeremiáš Jeremiáš | Web | 25. února 2016 v 20:20 | Reagovat

[2]: Nevím? Možná jsem nečekal, že zmobilizujete nakladatelství nebo internetový obchod, kde sháním materiály na meče? :-D

Očividně jsem znovu podcenil vytrvalost a přesvědčovací schopnosti hobitů. Na blog už jsem "něco" hodil, tak snad to někoho nasměruje ;-)

7 Ilía Ilía | E-mail | Web | 26. února 2016 v 22:50 | Reagovat

Tak něco takového jsem opravdu nečekala. Když jsem u Ettelwen četla něco o soutěži, představovala jsem si menší soutěž, prostě jako se to vidí normálně. Ale to, že jste se dokázaly dohodnout s nakladatelství a vůbec všechno, je naprosto úžasné. Byla jsem rozhodnutá, že taky něco sesmolím, ale upřímně? Jsem trochu vyděšená :D Pokud chcete, s radostí hodím na blog článek, abych taky nějak přispěla. Jinak se vážně klaním, naprosto jste mě ohromily.

8 Irith Irith | Web | 27. února 2016 v 6:35 | Reagovat

[5]: Kvůli té anonymitě, bude to lepší. Ale můžeš i na flešce.

[6]: Díky moc! No, hobity holt podceňuje každý :-)

[7]: To bychom byli rádi :-) A ještě víc rádi budeme, když se doopravdy zúčastníš :-)

9 Vendëa Lissësúl Vendëa Lissësúl | 28. února 2016 v 9:21 | Reagovat

No páni! To vypadá úžasně! Snad budu mít čas se taky zapojit. ;-) Pevně v to doufám.

10 Andoriana Andoriana | E-mail | Web | 1. března 2016 v 12:11 | Reagovat

Holky, tohle je fakt úžasné. Je mi hrozně líto, že jsem tady tak dlouho nebyla, hodně věcí mi uteklo. Nebýt Jeremiáše, ani bych se o soutěži nedozvěděla - minimálně ne včas - a to by mě mrzelo. Můžete se mnou počítat. Už při čtení článku jsem dostala nápad, s čím bych mohla přispět.
A taková otázka - pokud je to tam někde napsané, omluvte moji čtenářskou negramotnost, co se stane se všemi pracemi poté?

11 Polly Polly | Web | 1. března 2016 v 12:33 | Reagovat

[10]: pokud myslíš obrázky nebo artefakty, můžeš si je na konci Tolkienconu z výstavky vyzvednout a nebo se pak přes email domluvit na osobním vyzvednutí nebo dalším postupu.
A čas je až do září ;-)

12 Jeremiáš Jeremiáš | Web | 2. března 2016 v 15:39 | Reagovat

[10]: Tak přece jenom ten banner k něčemu bude... :-D

13 Julie Julie | E-mail | 4. května 2016 v 10:29 | Reagovat

Mohu se zeptat, proč pracujete s předpokladem, že slash do Tolkienova světa nepatří? Pokud budu vycházet z kanických textů, nevidím žádný explicitní zákaz homosexuality. Implicitně by se dalo předpokládat, že absence manželských svazků osob stejného pohlaví, napovídá, že nejsou akceptovány, ale to pořád ještě neznamená, že nemohou mít v příběhu své místo. Samozřejmě je možné vycházet z toho, že Tolkien byl věřící katolík a je tedy možno předpokládat, že homosexualitu odsuzoval, ale jednak ani to není naprosto jednoznačné a navíc to automaticky neznamená, že je rozumné podobný postoj prosazovat i v současnosti.
Nicméně uznávám, že vaše soutěž, vaše pravidla.

14 Irith Irith | Web | 4. května 2016 v 15:09 | Reagovat

[13]: Musím říct, že tento bod byl absolutně nejdiskutovanější.
Ano, zaprvé vycházíme z toho, že Tolkien byl katolík a tedy homosexualita v jeho světě tak nějak neměla místo. Stejně jako nevěra (všimni si, že snad žádná postava z jeho knih není svému protějšku, ať ho jakkoliv nenávidí, nevěrná).
Ovšem ano, rozumné to není. Ale problém je, že slash, ač tak oblíbený, je velice náchylný ke špatné fanfikci. Snad nejnáchylnější. A je něco jiného napsat slashovou povídku s hlavou a patou a takovou, ve které jde jen o provedený akt a o nic jiného (nehledě na to, že se tam častěji než jinde vyskytují faktické chyby, slyšela jsem o povídce, která končila tím, že si hobiti sundali ponožky). Ano, i v jiných žánrech jsou špatné kousky, ale slash je na to fakt hodně náchylný. Takže bychom museli přesně definovat, že chceme veskrze cudné povídky, které se DRŽÍ kánonu - což je u slashe fakt obtížné, protože ten ve Středozemi prostě nebyl. A taková definice by byla obtížná a asi i zbytečná.
Jsou k tomu i jiné důvody, ale tenhle je hlavní. Chápu, že máš slash ráda a je atraktivní, ale Tolkienologové by tě asi kousli, kdybys to navrhla :-)

15 Lyta Lyta | 4. května 2016 v 18:20 | Reagovat

[14]: Mě by zajímalo, jaká je vlastně pod slashem představa. Zdá se mi totiž, že si pod tím každý představí okamžitě nějaké porno (povětšinou špatné, ale o nic míň špatné než co se děje v heterosexuálních povídkách - viz 50 Shades of Grey, původně fanfic). Přičemž slash může být i ona cudná povídka, jen tam místo krásné elfky nakonec hrdina uloví krásného elfa.

Druhá věc je, že homosexualita nemůže být v LOTRu a souvicejích dílech zmíněna už na základě toho,že až do roku 1967 byla v Anglii a Walesu homosexualita (mužská) nelegální, takže by dílo se jí jakkoli zabývající nemohlo vyjít.

16 Julie Julie | E-mail | 4. května 2016 v 18:24 | Reagovat

[14]: Moc děkuji za milou odpověď.
K prvnímu důvodu - technicky vzato nesouhlasím, ale to by asi bylo na hodně dlouhou debatu, kterou by stejně dokázalo definitivně rozseknout jen náhle zjevení Tolkienova ducha.
K druhému - popravdě, já tě chápu. V jiném čase a v jiném fandomu jsem taky byla v situaci, kdy jsem si říkala, že z toho zatracenýho slashe je víc škody než užitku (a to ho píšu a mám ráda!). Jenomže postupem času jsem přišla na pár věcí:
1) Lidé, kterým slash vadí z principu, nejsou ti, kteří si zaslouží ochranu a ohledy. Nejhorší, co se jim může stát je, že budou číst o něčem, co morálně neschvalují.
2) Jasně, najdou se lidé, co slash píšou, protože je to móda. Ale také se najdou lidé (a není jich málo), kteří slash píšou, protože v jejich hlavě a často i v jejich životě prostě takhle vypadá romantický příběh. Vaše pravidla jim říkají, že prostě nechcete, aby si hráli s vámi. V tomhle momentě dělají víc škody vaše pravidla.
3) Většina nešvarů slashe, které zmiňuješ, pramení částečně z toho, že vzniká v do určité míry uzavřené komunitě, kde si lidé můžou dovolit víc než jinde. Pokud bude všem jasné, že nechcete erotiku (což je naprosto v pořádku) a že chcete pokud možno kanonické příběhy, budou se tím příčetní jedinci přinejmenším snažit řídit. Samozřejmě můžete narazit na magora, ale v tom případě vás beztak nezachrání nic.
Krátkodobě si zákazem slashe trochu pomůžete, ale z dlouhodobého hlediska ti můžu říct, že si skutečnost, že jsem s ním kdy zacházela jinak než s heterosexuální romantikou, dost vyčítám.

17 Šárka Šárka | Web | 12. července 2016 v 20:47 | Reagovat

[16]: Existuje mnoho důvodů, proč je červená knihovna obecně brána jako méně hodnotná. Jak píše Irith, slash opravdu často vede ke špatné fanfikci.
Viděla jsem už docela dost Tolkienovského umění a četla určité množství nejrůznějších fanfikcí a myslím, že by Tolkienovo dílo mělo zůstat v tomhle ohledu čisté, protože tak bylo stvořeno. Kdo rád píše slash, jistě si k tomu najde své stránky a weby. Tuto soutěž ale vymyslely holky a myslím, že je dobře, že zůstane právě v onom čistém duchu, navíc i proto, jak naveliko je pojatá.
Ono to téma - Osudová chyba - přímo vybízí ke rozpracování milionů příběhů: Isildurova, Bilbova, Sauronova, Túrinova a desítek dalších postav ze Silmarillionu

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.